söndag 12 mars 2017

Hej härliga söndag!

Jag älskar tidiga helgmorgnar, speciellt söndagar som denna. Först upp, strax innan solen har gått upp, får jag ibland några minuter för mig själv innan storstök, lillbök och arga snickaren vaknar. Denna morgon exploderar himlen av färger; rosa, orange, lila och guld, himlen brinner. Vårfåglarna sjunger för full hals, avslappningen är total. Kanske har det med saken att göra att jag på jobbet äntligen har tagit beslutet att gå ner så mycket jag kan i tid. Nu kör jag på 75% och som det känns precis just nu blir det aldrig mera heltid. Livet är för kort för det. Och jag är alldeles för mycket lantis för att åka in till stan fem dagar i veckan. Likt Ferdinand trivs jag bättre här, där jag kan lukta på mina blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar