söndag 18 februari 2018

Lusten, orken och tiden räcker inte alltid till

Nu har det varit tyst på bloggen ett tag. Efter nyår började jag på nytt jobb vilket har tagit mycket av tiden och orken att skriva för skojs skull. Jobbet är kul, äntligen får jag arbeta med något som har anknytning till min utbildning! Jag översätter, mottagaranpassar, korrläser och textredigerar - en språknörds dröm. Tyvärr blir det inte mycket skrivande kreativitet kvar till kvällen. Ej heller är jag speciellt sugen att fortsätta knappa på datorn efter ett gäng timmars arbete på skärmen. Nu när det börjar dra ihop sig till odlingssäsong lägger jag min privata tid, lust och återhämtning på fröer, försådder och trädgårdsplanering istället. Och givetvis får familjen sin beskärda del av min tid.
När lusten, motivationen och framförallt tiden finns dyker jag upp här igen.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar