tisdag 30 maj 2017

Mitt utflyttarbrev i tidningen Åter

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack för inspirerande text om balans om goda livsval. Jag kom att tänka på dina problem med lukten från Bokashi. Själva har vi sedan en tid lagt ett tidningspapper i botten av Bokashi-hinken och sedan fyllt på med några dl biokol. Sedan fylls hinken som vanligt med hushållsavfall. Detta har fungerat bra både för att ladda biokolen innan den grävs ner i jorden och dessutom tas det mesta av lukten bort. Titta föresten gärna in på vår hemsida www.battrevarld.nu där vi delar tankar och tips om miljöklok vardag.

    Allt gott, Peter

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Bokashin har sedan länge fått byta hem. Jag gav upp den när jag insåg att jag helt enkelt är för lat för bokashi. (se gärna mitt inlägg om det ovan). Men tack för tipset, jag ska föra det vidare till vänner med samma problem! Ni har en jättefin hemsida, jag gillar den skarpt och följer er!

    SvaraRadera