fredag 5 maj 2017

Sjukdom föder kreativitet

Efter magsjuka i dagarna två börjar kroppen så sakta vakna till liv igen. Med det även kreativiteten och lusten, idéerna flödar men orken tryter. Jag vill plantera träd och buskar, jag funderar över hur vi ska ta rätt på regnvattnet på bästa sätt (vattnet i gårdsbrunnen kommer inte att räcka långt i år), jag planerar en utedusch, jag vill ha en massa kalas och jag vill börja jogga igen. Jag vet inte vad det beror på. Kanske handlar det om att jag får en ofrivillig, men antagligen välbehövlig, paus från vardagssysslor och jobb och att jag inte orkar så mycket annat än att ligga still i sängen och fundera. Eller om jag, när jag börjar piggna på mig, blir uttråkad och lite stressad av att just inte kunna göra något annat än att vila och tänka. Det är kanske en kombination av båda. Att våren sedan är här på riktigt spär ju på den sistnämnda teorin, det finns ju hur mycket roligt som helst att göra den här årstiden! Men vem orkar sätta potatis (trots att jag kunde ha gjort det för två grader sedan), så morötter och springa en mil på endast lite blåbärssoppa i kroppen? Någon dag till får jag nog nöja mig med att drömma och planera, den tiden är också värdefull, men sen kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar