fredag 1 september 2017

Jag är tillbaka

Kanske har ni märkt att jag har legat lågt när det gäller bloggen under sommaren? Dels berodde det på att det var så otroligt skönt att slänga in jobbdatorn längst in i garderoben samma dag som jag gick på semester, dels beror det på att när jag väl hade något att skriva om så hade jag glömt bort lösenordet till datorn. Jag tog semester på riktigt helt enkelt!

Jag har precis avslutat andra jobbveckan efter sex veckors härlig ledighet. Egentligen känns det som åtta eftersom jag mentalt gick på semester veckan innan den fysiska semestern. Och när jag var in till stan och gästspelade en vecka mitt i sommaren jobbade jag korta dagar och kunde utnyttja de härliga eftermiddagarna och kvällarna. Det blir ju nästan två månaders ledighet. Inte konstigt att det känns tungt att komma in i rutinerna igen. De säger att man kommer in i jobbvardagen igen andra jobbveckan, men jag vet inte jag. Det är inte utan att det känns lite motigt med vardagsstress igen, kliva upp alldeles för tidigt för att ändå hamna i låååånga bilköer. De slipper jag i och för sig ganska snart eftersom jobbet tvingar mig att ställa bilen hemma genom att höja priset på parkering med 225%. Miljömässigt är det ju fantastiskt mycket bättre att ta tåget, men med tanke på hur vi bor blir jag ändå tvungen att ta bilen för att lämna och hämta barn och ta mig själv till stationen, så... Hur som helst valde jag då att gå ner ett par timmar (till) i tid. Jag räknade ut hur mycket jag förlorade på bensin och det nya parkeringspriset i förhållande till en månadsbiljett på UL och tog chansen. Inte sjutton tänker jag jobba två timmar i veckan bara för att kunna parkera bilen på jobbet!

Lite trevligt är det ändå med höst. I måndags började jag plugga på deltid, en distanskurs i journalistik, så vardagsstressen har krympt till tre dagar i veckan. Jag ser framemot en kul och spännande höst, vem vet vad som väntar bakom nästa dörr?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar