tisdag 14 november 2017

I Emelies lurar - Andra sätt

Tips på bästa podden!

Andra sätt är en intervjupodd där Patrik Andersson träffar människor som på olika sätt ifrågasätter rådande normer - David lever ett liv utan bil, Fantastiska Farbror Fri är miljonär och pensionär innan 40, Andreas dumpstrar, Tove och Thomas bor i ett hus på hjul, Maria Österåker pratar om att våga, andra har sagt upp sig från statusjobb eller, istället för att downshifta, aldrig upshiftat.

Varje avsnitt sätter ord på mina egna tankar och plötsligt känns det som att jag faktiskt inte är ensam om dem. Det motiverar på något sätt mina egna val. Jag kan fortsätta kämpa för det jag tror på: minskad konsumtion, att värdera tid före pengar, att leva miljömedvetet, att fortsätta odla mina grönsaker - att göra aktiva, medvetna val.

Så sätt i lurarna, lyssna och njut av den höga peppfaktorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar