söndag 5 februari 2017

Presentpapper och snören

Idag var det dags för kalas igen, denna gång äldste sonens tur. Jag gillar att slå in presenter, men jag gillar inte att köpa papper och snören för att kunna göra det. Så när vi i familjen får presenter sparar jag alltid det som inte rivits eller klippts sönder. Barnens iver över att öppna paket är inget som jag varken kan eller vill stoppa, så det är inte alltid det går att återanvända omslagen. Men så får det vara. Idag hade vi inget gammalt omslagspapper så det fick bli överbliven tapet från matrummet. Ibland använder vi istället tidningspapper eller fina papperspåsar. Snörena på just detta paket är tygremsor som kommer från ett paket som maken fick häromveckan. Dessa tygremsor är nu inne på sitt tredje liv, minst. Jag tycker att det blir både vackert och personligt med de återvunna materialen. Och så drar jag ett litet, litet strå till minska-konsumtionen stacken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar